Orderhantering

Processen att ta, godkänna, schemalägga, spåra, uppfylla och få betalt för beställningar är livsnerven i ditt företag. NetSuite’s orderhanteringsfunktioner hjälper till att effektivisera din orderhantering genom att eliminera manuella flaskhalsar, säkerställer att du håller kunderna nöjda genom att hålla definierade servicenivåer, levererar i tid och från den mest ekonomiska eller geografiskt lämpliga platsen. Allt detta uppnås genom att upprätthålla några enkla regler som gör att dina användare kan koncentrera sig på undantag istället för standard.

  • Workflow automatiserar nästa steg i orderprocessen baserat på era kriterier.
  • Automatisk hantering av promotions vid uppfyllnad.
  • Ledtidsberäkningar baserat på geografi och över flera lagerställen.
  • Inter Company Transactions (ICT).
  • Dokumenthantering.
  • Multipla leveranssätt per order och orderrad.
  • Prioritering av order och saldo baserat på era kriterier.
  • Obegränsat med prismöjligheter.
  • Används i valfri device.
  • Returhantering.
  • Orderunika inköpsorder och tillverkningsorder kan automatskapas.

eCommerce

Föreställ er vilka möjligheter ni har när allt är i en enda plattform! NetSuite’s eCommerce är rankad top 10 i världen inom e-handel och har alla möjligheter från NetSuite ERP inkluderat. Artiklar, lagersaldon, bilder/dokument (PIM), prislistor, kundunika sortiment, kampanjer, promotions, kundsupport och FAQ:s och mycket mer. Sökmotoroptimering (SEO), recensioner, vem har klickat på vad och marknadsautomation med e-post, banners, manuella aktiviteter är inbyggt. Bygg kampanjer på det ni vill promota eller det som kunden har tittat på, hantera alternativa artiklar såväl som tilläggsartiklar och få automatiska Up-sell förslag baserat på vad de köpt tidigare eller liknande kunder köpt. Gör er redo att snabbt distribuera webbplatser för flera affärsmodeller, kanaler, varumärken, länder, valutor och språk, allt i samma plattform, NetSuite.

  • Tillgängligt 24/7/365
  • Hantering av globala kanaler / brands / bolag / siter.
  • Inga integrationer behövs och all data är tillgänglig!
  • Marknadsautomation, promotions, rabattkuponger, integrerade prislistor.
  • Sökmotors optimering (SEO) inkluderat.
  • Varumärkes byggande.
  • Hantering av strömlinjeformade processer och workflow.

Returer och reklamationer

NetSuite är bra på kundvård, de är så fokuserade på detta område att det finns en specifik roll som hanterar samtliga ärenden, ser till att inga ärenden glöms bort och hanterar även kund-undersökningar. Med NetSuite förenklar man processerna och vänder en (kanske) negativ händelse till en positiv upplevelse.

  • Kontakt och aktivitetshantering ger detaljerad dokumentation av kundinteraktioner samt möjligheter till uppföljning.
  • Hantering av globala försäljnings & serviceorganisationer.
  • Supportportal med FAQ´s och uppföljning av ärenden.
  • Outlook eller Google API: er. Automatisk spårning av mailkonversation.
  • Dokumenthantering
  • Problemspårning för att identifiera eventuella designfel.
  • Hantering av strömlinjeformade processer och workflow.
  • Eskalering av problem och automatiska påminnelser.
  • Returhantering och kontroll av varor.
  • Hantering av spärrat gods och återkallning.
  • Länkade fakturor, kund-/inköp-/tillverkningsorder.
  • Används i valfri device.